Lóerők és köbcentik

Bereczki Lajos Jegyzet
PDF
Biztosítás témában kevés újat lehet év közben hallani, ám az év vége közeledtével a kötelező biztosítások kampányidőszaka is eljön. Akkor is, ha tavaly óta nem feltétlenül ez az évfordulója számos gépjármű kötelezőnek, hiszen ekkor hoztak egy új rendelkezést, amellyel a jármű vételének időpontját tekintik a biztosítás évfordulójának. Tehát minél többen adják-veszik az autókat, annál inkább porlasztódik az év végéről az év többi időszakára ez az évforduló.

A vásárlás hónapja és napja előtt harminc nappal lehet felmondani  a kötelezőt és újat kötni. Már ha megéri. Ugyanis meglehetősen nehéz kiszámolni, hogy érdemes-e váltani. Az internetes tarifálók csalókák,  nagyon sok esetben a számított díjhoz képest változás áll be, mert a tisztelt ügyfél nem jól kezelte a felületet. Ráadásul évről-évre a biztosítók változtatják a kedvezmények körét. Így a tavaly még magas kék szemű, vidéki kontírozó könyvelő háromezres BMW-vel volt a legolcsóbb kategória, addig idén az Autó-Motor újság előfizetéses, katolikus,  kis köbcentis, alföldi hölgyeknek a legjobb az üzlet.
Meg sem próbálom felsorolni, hogy a piaci versengésben a 12-14 gépjármű biztosító milyen eszelős kedvezménypontokkal csalogatja magához az ügyfeleket, hiszen úgyis évről-évre változnak azok. Viszont most feltűnt egy teljesen új szempont. Ugyanis a tisztelt biztosítók véleménye szerint meghaladott az a nézet, miszerint a köbcenti nagysága és a kockázati tényező egyenes arányban van egymással. Szerintük léteznek kis köbcentis izomautók, igazi roadsterek és itt nyilván a teljesítmény az, amit kockázati tényezőként figyelembe kell venni.
Gondolom kiérlelt megállapítások ezek, csakúgy, mint pár évvel ezelőtt a vidéki városok és Budapest kiemelt kockázati besorolása. Már látom a megoldást. A két-három-négyezres aszfaltszaggatók tulajdonosai a negatív tunig birodalmába keresnek oltalmat a legújabb biztosítói furmány elől. A chip tuning segítségével 150-200 lovas masinájuk egy pillanat alatt szelídül nyolcvan lovas kis ménessé. Ez után pedig bagatell lesz a kötelező havi díja. Kovács néni pedig az egykettes Ladájával nagyjából ugyanannyit fog fizetni, mint ők a Porche-ra. Ha a frissen beszerzett mozgássérült igazolványukat is megvillantják, akkor pedig még annyit sem kell betenni a kasszába, mint a szomszéd néninek.
Lehet finomítani a rendszert, de azt természetesen a sokadik szempont között kell továbbra továbbra is kezelni, hogy az ügyfél hány éve van adott biztosítónál és mennyi balesetet okozott.
Addig marad a ködösítés és a píár díjtarifák. Mi meg tanuljuk az újabbnál-újabb rendszereket, immár nem csak év végén,  hanem év közben is.

Hozzászólások

 
0 #2 Guest 2010-10-25 09:14
A kötelező is egy módja csak az autósok megsarcolásának ! Ha baj ér valakit, futhat a pénze után.
Idézet
 
 
0 #1 Guest 2010-10-23 18:39
Minden f.sz biztosító azon dolgozik egy évig, hogy miként lehetne még jobban megvágni az autósokat, Már alig várom az új tarifát!
Idézet
 

A hozzászólásokat lezártuk. Nem küldhet több hozzászólást.

Hirdetés
Hirdetés