Pénzben könnyű kifejezni, mennyibe kerül a pécsi, egykor volt Bőrgyárnál, a Siklósi úti (képünkön) műtárgy felújítása. A 20 millió forinton kívül viszont akad az esemény során bosszúság is, ami megfizethetetlen, de e nélkül nem megy a dolog.
A híd közvetlen környezetében lévő buszmegállók öbleinek átalakítása is okozott fennakadásokat a forgalomban. De nem annyit, mint a mostani munkálatok. Amikor olyan feladatokat is elvégeznek a hídépítők, amikre évtizedek óta nem volt példa, ezen a helyszínen.
Ilyen például elsősorban a szigetelés megoldása, és az azt követő burkolatcsere is. Ezek miatt legalább június közepéig még lassúbb lesz a haladás, az amúgy nagy forgalmú 58-as úton, északi, illetve déli irányban.
Ritka pillanat, amikor nem megy autó a leszűkített úttesten
Ehhez azonban „mélyre” kellett ásni, hiszen most megint évtizedekre szeretnék megoldani a műszaki gondokat a mérnökök. De legalább az ott elhaladók megláthatják, milyen is nagyjából az átkelőhely keresztmetszete.
Közlekedési szempontból a korább időszak sem volt egyszerű, ám akkor még három sávon mehettek a járművek. Jelenleg viszont ez csupán kettőre szűkült. Ezért is volt szükséges a terelés, a Tüskésréti útra. Ráadásul villogó sárgán működnek a fényjelzőkészülékek, ami szintén nem gyorsítja az áthaladást. De ilyen módszerrel legalább a folyamatosság fenntartható. Ha nem ezt a megoldást választották volna a szakemberek, akkor bizonyosan még nagyobb dugók alakultak volna ki. Legalábbis a név nélkül nyilatkozó hozzáértők ezt állítják.
A munkások a dogok mélyére is lemennek, ha szükséges
Meglepetésre nem lesz majd akkoriban sem jelentősebb dugó, amikor az aszfaltozást végzik el. Bár egy látványos munkafázisról van szó, mégsem az a legkomolyabb ütem. Sőt, kiterjedtebb zárásokra sem lesz szükség, azon munkaszakaszban. Úgy próbálják ütemezni a feladatokat, hogy ne a legerősebb csúcsforgalom idején legyenek majd a gépek, illetve a munkások a terepen.