Ezek szerint a teljes buszpark, ami a rendelkezésükre áll, 160 darabot tesz ki – derült ki a vezető mondandójából. Azok átlagos életkora 13,83 év, ami jóval több, mint az gazdaságosan üzemeltethető lenne. Mert az bizony 8-8,5 év körül van. Igen ám, de az Ikarusok, a maguk 21 évével (átlagban) alaposan lerontják a mutatót. Ha csupán a Mercedeseket néznénk, akkor nyolcra jönne ki a végösszeg. Persze, nem lehet csak az újabb járművekre vonatkozó statisztikákat készíteni, mert az, félrevezető lenne.
Az utaslétszám viszont jelentősen lecsökkent. Hiszen, amíg 2002-ben 89,7 millióan vették igénybe a szolgáltatást, addig mostanra 55,3 millió a tervezett érték, az év végéig.
Mivel pedig kevesebben szállnak fel a gépekre, ráadásul az utazási szokások is megváltoztak, ezért kerülhetett szó bizonyos kurtításokra. Bár járat nem szűnik meg, illetve nem is rövidül, mégis várhatók átalakítások. Egyrészt, kísérleti jelleggel, 30Y jellel próbajárat indul a Kürt utcától a Dél-dunántúli Regionális Könyvtár és Tudásközpont felé, illetve vissza. Ezzel az egyetemistáknak szeretnének kedvezni, vagyis könnyebb haladást biztosítani számukra.
A rikításról annyit, ilyen esetben két fontos viszonyszámot érdemes megemlíteni. Eddig, 6 óra 59-től 7 óra 59-ig, vagyis a reggeli csúcsidőben, a menetrend szerint 142 járatnak kellett volna elindulnia, városszerte. Ez a szám most, illetve hamarosan módosul, 124-re. Vagyis, legfeljebb mintegy 3 perccel kell többet várnia annak, aki éppen lekéste megszokott autóbuszát. Persze ne feledjük, ennek okán, egy-egy kocsin többen is lesznek majd. Mondjuk annyival, amennyi ember egy hatalmas forgalmú megállóban, 180 másodperc alatt összejön.
A rossz hír mellett viszont az a jó, hogy fokozni szeretnék a menetrendi biztonságot. Vagyis, ami ki van írva a buszmegállóban, azt megpróbálják betartani. Bár ez nyilván nem fog minden esetben sikerülni!
A magas műszaki életkor egyébként nem mehet a biztonság rovására. Az nem derült ki, mikor érkezhetnek új gépek Pécsre, ám a 2013-as esztendő előtt bizonyosan nem. A használt, hajdúsági autóbuszokat meg senki se várja mostantól, mert azok nem érkeznek meg!
Sűríteni fogják viszont az ellenőrzéseket a PK Zrt-nél, ezért legalább négy új kollégát vesznek fel, ilyen munkakörbe. Emellett segítséget kapnak a közlekedésiek a várostól. Az önkormányzat két közterület-felügyelőt biztosítanak a „razziákhoz”. Vagyis, a bliccelők kora egyre inkább lejár. Ezzel pedig a cég fokozhatja a korábbi megtakarításait. Amik az elmúlt négy hónapban elérték a 130-140 millió forintot.
Hozzászólások