Délután kettőkor leginkább az eget nézegettük, miközben homlokunkat ráncolva azon gondolkodtunk, hogy öt, vagy tíz perc múlva szakad le az ég és áztat el bennünket. Egyik sem következett be, bár fenn esőfelhők tornyosultak, egy kis lyukon keresztül a nap bíztatóan kacsingatott a tettyei mésztufa barlang bejáratánál gyülekezőkre.
Jó kis beszélgetésre és közös eszmecserére gyűltek össze a bátor jelentkezők, hogy a Tettye tér bejárása után a sárkányos barlangban a városrészhez kapcsolható turisztikai és kulturális marketing valamint reklám bizonyos elemeiről beszélgessenek.
A természeti értékek bemutatásában
Buchert Eszter, a
Duna-Dráva Nemzeti Park igazgatóhelyettese volt a segítségünkre, aki egyben a barlang "gazdája" is. Amint azt Eszter elmondta, a helyhez több dolog is köti a cégüket. Itt található a nemzeti park központja, mellette található a Pintér kert, valamint a szóban forgó barlang is, amelyet - mint azt már említettem - szintén ők üzemeltetnek. Egy rövid séta adott alkalmat arra, hogy mindezeket megnézhessék a vállalkozó kedvű érdeklődők.
Weinreich Lászlóval a
Netmester ügyvezetőjével ezalatt arról beszélgettünk, hogy például fogyasztható márkaként mit is jelenthet a Tettye? Néhány lépésre tőlünk ennek megtestesüléseként a helyi vízszolgáltató, a Tettye Forrásház Zrt. mutatta be a palackozott, itteni forrásból származó ásványvizeit, mintegy alátámasztva a szakember által elmondottakat.
A továbbiakban a sétából visszatérőkkel erről fog a barlangban, a szakképzett vezető által tartott bemutató után beszélni. Amint azt elmondta, próbálja a közönség fantáziáját beindítani. Az egyik nagyobb teremben
(A képen a régi pécsi forrásvíz palackjának cimkéje látható). élethű sárkányt láthatunk a mennyezetre erősítve, amelynek látványa az egyik helyi legendát erősíti. Persze lehetnek új mítoszok és egyéb olyan elképzelések, amelyek a Tettyét, mint márkát, ikont mutatják be. Ezzel az érdekes kísérlettel zárul idén a reklámhét pécsi eseménysora.
Hozzászólások