Fazil Say saját művével lepte meg a közönséget, így bizonyítva be ismét, hogy a komponálás sem áll távol tőle. A virtuóz zongoratechnikát igénylő darab csodálatos és keleties hangzása betöltötte a PTE ÁOK aulát és a mű végén egyértelművé vált, a művész belopta a helyi közönség szívébe magát. A dübörgő taps nem maradt el, és a ráadások sem, amellyel a zongorista ismét új területre kalandozott, remek jazz improvizációkat hallhattunk tőle. Nem szokatlan a műfaj számára, hiszen Montreux-i fesztiválon többször megfordult már, ott is nagy sikert aratva.
Fazil Say gyakran fellép a New York-i és izraeli Filharmonikusokkal, a Concertgebouw zenekarávalk, a BBC Filharmonikusokkal, a Francia Nemzeti Zenekarral és más vezető zenekarokkal az egész a világon.
A művész, amint azt írtuk "otthon van", zeneszerzőként is. A kilencvenes évek elején írta „Versenymű zongorára és hegedűre”, majd öt évvel később második zongoraversenyét "Selyemút" címmel. Nazim című oratóriumát először Ankarában mutatták be 2001-ben, majd ezt hamarosan több kompozíció követte, köztük a harmadik zongoraverseny, a "Requiem for Metin Altiok" oratórium és a negyedik zongoraverseny. Öt évvel ezelőtt írta első filmzenéjét is, amelyet további kísérőzenék követtek török és a japán filmekhez.
A művész számos felvételt készített:, melyek közül kiemelkedik Gershwin Rhapsody in Blue-ja a New York-i Filharmonikusokkal és Kurt Masur-ral, a Bach-szólókoncert, és Sztravinszkij Tavaszi áldozatának négykezes átirata, amelyben Say maga játssza mindkét szólamot. Ez a felvétel számos nemzetközi díjat hozott neki, köztük a 2001-es EchoPreis Klassik-ot és a német zenekritikusok „Az év legjobb felvétele” díját. A francia Naiv céggel készült első felvételét teljes mértékben a saját zenéjének szentelte, a másodikon három Mozart concerto-t játszik a Howard Griffith által vezényelt Zürich-ii Kamarazenekarral. A Beethoven zongoraszonátáit tartalmazó CD-t 2005-ben adták ki, majd két évvel később egy újabbat, ezúttal válogatott Haydn szonátákkal. A következő évben nevezte ki az Európai Unió Fazil Say-t a közötti kultúrák közötti párbeszéd nagykövetének.
Talán a készülő és egyre jobban alakot öltő új koncertterem látványa tesz türelmetlenné, de le kell írnom és meg kell jegyeznem, az öreg aulát kinőtte a zenekar, személy szerint alig várom, hogy az új helyen hallgathassam a zenekart, mivel az akusztika itt nem az igazi. Addig azonban a régi helyen várjuk a tegnapihoz hasonló, világhírű művészek szereplését itt Pécsett.
Hozzászólások
Inkább készüljön el később az OPUS 2010, de legyen rendben minden.
Az nincs rendben, hogy nem lesz benne orgona.
Ez olyan, mintha síelni mennék síléc nélkül, v. korcsolyázni korcsolya nélkül.
Hiányos hgv.-terem, amelyben nincsen orgona!!!
Ő a XXI. század elejének pianista VARÁZSLATA.
Én még ilyen törököt nem hallottam. Indulót sem. Jobb, mint az eredeti, pedig az sem kátyu.
Az egyik Szvjatoszlav Richter a pécsi Liszt teremben, a másik az aulában Fazil Say.
Hát még akkor milyen élmény lenne, ha a B.B. Hgv. teremben hallgathatnám, ill. az OPUS 2010-ben!
Na, igen, az utóbbi lenne a csúcs!!!