Radarelhárító a rendőrség ellen

Közélet
PDF
A radarozás, úgy általában állami monopólium szokott leenni. Most sincsen másképpen ez, hiszen a rendőrség mérni akarja a sebességet. (a kép illusztráció) Az autósok meg a maguk módszereivel harcolnak ellenük.




Maga az alapszándék mindenképpen fontos, létjogosultsága megkérdőjelezhetetlen. A túlzott sebességgel száguldozó vezetőket szeretnék kiszűrni a hatóság képviselői. Méghozzá különböző technikai berendezésekkel, amik néha bizony „csődöt” mondanak.

Egy régi legendát mindenesetre érdemes eloszlatni. A gépkocsik belső tükrére felakasztott cd-k semmit sem érnek, a lézeres berendezések ellenében. De egyszer valaki kitalálta ezen tárgyak hasznosságát, ezért hát hódít még mindig a közlekedők körében, ha csökkenőben is van a népszerűségük.

Ezzel szemben, a különböző gépjármű-elektronikai szervizek bőszen hirdetik, hogy rendelkeznek valódi felismerő szerkezetekkel. Illetve annak két fajtájával. Az egyik csupán csipogásra, jeladásra alkalmas, a másik viszont blokkolja is az „ellenfél” gépét. Előbbi 30 000 forint körüli összegbe kerül, utóbbi viszont ennek duplája lehet.



A kocsik orránál a van a legjobb helyen a jelző, de itt nincsen ilyen

Egy pécsi szolgáltató szerelője – név nélkül – elárulta, hogy az olcsóbb változatot még nem nagyon szerelték be. Ám a borsosabb árút már több esetben is kérték a megrendelők. Ami azért már jogilag is aggályos lehet!

A pécsi rendőrségtől származó információk szerint nincs olyan szabály, állásfoglalás, ami tiltaná a felismerők beszerelését. A „bénító” alkalmazása azonban már nem egyértelmű. Hiszen az már bőven átlép egy bizonyos határt. Akadályozva, lehetetlenné téve a rend őreinek munkáját. Kissé leegyszerűsítve, mintha kerékbilincset tenne valaki az üldözés előtt a rendőrségi kocsira.

Csak előrefelé jelez

Az ilyen elektronikus „kütyüket” szinte mindig a gépek elejére, a lökhárítóra szokták felszerelni. Akadna kétfejes, de háromfejes változatok is. Nyilván, ez utóbbi a komolyabb, hasznosabb. De minden ilyen felkészülés csupán a szemből mérők ellen véd. Vagyis, a hátulról leselkedő csapdákat képtelen kiszűrni. Az meg egy másik kérdés, hogy mennyire veszélyes az ilyen óvatosság, hiszen a gyorshajtás okán sok személyi sérülés, illetve halálesettel végződő baleset történik országszerte, évente. De a közlekedők meg „zsebbevágó” kérdésként élik meg az elcsípett száguldást, ami egy-két eset után simán megtérülhet, a megtakarításból.       

Hozzászólások

 
0 #2 Proti 2011-08-22 18:04
A téma onnan érdekes, ahonnan t. cikkíró abbahagyja. Az ő infóit a hatévesek is tudják, a finomságok innen jönnek. Hány méter az érzékelés határa, hány km/h a még blokkolható sebesség, milyen elven működnek a készülékek? Még hosszan sorolhatnám, a cikkíró egy tájékozatlan lúzer, aki nem nézett semminek utána. Valóban jogos Tamarin beszólása!!!
Idézet
 
 
0 #1 Tamarin 2011-08-22 07:24
Amint azt már többször javasoltam: sport témájú írásoknál tessék maradni, mivel ezen kívül kizárólag a bakik jönnek. Az autó elején nem a "jelző" nem látszik, hanem az érzékelő, netán az aktív blokkoló.A kijelző az utastérben a vezető látóterében van, néha hanggal is riaszt. Léteznek olyan érzékelők, amelyeket nem kell a kocsi elejére tenni, elég az első ablakba elhelyezni. A cikk nagyon lapos, semmiről sem szól! Tessék már utána nézni az adott témának!!!! Ejnye Péter!!!
Idézet
 

A hozzászólásokat lezártuk. Nem küldhet több hozzászólást.

Hirdetés
Hirdetés