Vekerdy Tamás (képünkön) pszichológus, író szombat délután a Mandulafa Waldorf Iskola meghívására a Bánki Donát úti Általános Iskolában tartott előadást „Mi kell a gyerekeknek óvodában, iskolában kamaszkorban? címmel. Kétszáz szülő és pedagógus hallgatta a szakma nagy öregjét.
Hozzászólások
Nem árt tanulni tőle.
Akinek önkritikája van, nem kell a szomszédba mennie.
Köszönjük, bár ragályos lehetne!
Igazad lehet.
Hol vagyok én a pedagógiától?!
Azt mondom csak, hogy ami érték, ami jó volt, azt meg kell tartani, s mindent, ami jobb, mértékkel be lehet vezetni, hiszen jobbít.
Ám, ha rosszabbít -ezt ki állapítja meg?-, nem szerencsés fentről erőltetni, de célszerű elgondolkodni, ha hibás, javítani.
Én nyomokban látok hasznosíthatóka t a bevezetett "reformokban", s azt találnám hasznosnak, ha a HOZZÁÉRTŐK további HASZNOSÍTHATÓKR A jutnának, vagyis a tévedéseket, túlkapásokat okos érvekkel gyomlálgatnák.
Bocsánat, ha kontárnak, mezőszéli kiskondásnak mutatom magam, de ha már szabad hozzászólni, tőlem -sajnos- nem telik több, kezelem a bírálatot.
Ha most is súlytalannak találtatok, szívesen korrigálok.
Ez egy , a pedagógiát ugató, tényleg konzervatív megnyilatkozás.
Jóravaló egy általános iskolai testületben, de a magyar oktatásügy elöljárójaként szürke, nem rátermett vezető.
Munkatársaknak sem mer tehetségesebbek et választani, s máris alul teljesít a miniszteriális szint.
ÓRIÁSI BLAMA!
Sokáig nem maradhat, mert ezt nemcsak mi látjuk.
Remélhetőleg.
Talán arról lehet szó, hogy olyan intézkedések történnek, amelyek rombolnak, és nem építenek.
A PISAI FERDE TORNYOT is kellő erővel ki lehetne egyenesíteni, csak meglenne a veszélye, hogy összedől.
Megeshet, hogy vannak, akik nem is szívesen változtatnak, tanulják az újat, tehát ellendrukkerei az egész változtatási folyamatnak.
Az is meglehet, hogy a jónak gondolt elmélet, mire leér az iskolákhoz, akkora torzuláson megy át, hogy ellenkezőjébe fordul.
Vagyis: próbáljuk meg elfogadni, ahol kell, ott a hibákra a figyelmet felhívni, s ahol nincs jobb megoldás, az eddig bevált JÓT visszacsempészn i.
Ugye a múlt rendszerben sem értettünk egyet mindennel, s mégis jó eredménnyel tettük, amit a lelkiismeretünk diktált.
A LELKIISMERET JÓ TANÁCSADÓ!
De!
Az oktatásügy konzervatív terület, s ez jól is van így, egyelőre jobbat nem találtak ki, tehát olyan, mint a hatalmas tengerjáró, idő kell neki a forduláshoz.