A pécsi önkormányzat és a Pető Intézet együttműködésének köszönhetően Regionális Pető Központ nyílik Pécsett, így a világhírű módszer fővároson kívül régiónkban egyedülálló módon a baranyai megyeszékhelyen is elérhető lesz – jelentették be szerdán dr. Őri László alpolgármester és Csizi Péter országgyűlési képviselő jelenlétében.
Mint az ismert, a Pető András Főiskola a központi idegrendszeri sérülés következtében mozgásakadályozottá vált gyermekek és felnőttek Pető-módszerrel történő fejlesztését végzi. A módszert dr. Pető András dolgozta ki, melynek lényege, hogy az idegrendszer a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal, új kapcsolatok kiépülésének lehetőségével, és ezek a tanulási-tanítási folyamat megfelelő vezérlésével mozgósíthatók.
A pécsi önkormányzat és a Pető Intézet együttműködésének köszönhetően Regionális Pető Központ nyílik Pécsett. Dr. Őri László, Pécs alpolgármestere a bejelentéskor a központnak helyet adó leendő Kertvárosi Rendelőintézet épületénél elmondta: a szolgáltatással elérhető lesz Pécsett is a Pető-módszer a hazai és külföldi érdeklődők részére, a betegeknek nem kell több száz kilométert utazniuk ezért. Ez a fejlesztés illeszkedik azok közé, amelyek során teljesen megújult az egészségügyi ellátás a városban, amelyek keretében megújultak és megújulnak a rendelőintézetek, klinikai egységek.
Csizi Péter, Pécs országgyűlési képviselője arról szólt, hogy az intézet kertvárosi jelenléte példa nélküli, hiszen egy fővárosi, világszerte elismert egészségügyi intézmény nyitja meg a kapuit ezzel erősítve a leendő kertvárosi rendelőintézet szakmai megítélését és hírnevét. Hozzátette: a Pető-módszer a központi idegrendszeri sérülés következtében mozgásakadályozottá vált gyermekek és felnőttek fejlesztésének nemzetközileg elismert metódusa. Hangsúlyozta: egyben a fogyatékos-ügy és az esélyegyenlőség nagy múltú intézménye a Pető Intézet, amely több, mint 20 országgal állt és áll szakmai együttműködésben.
Fóris Ferenc, a főiskola kancellár-helyettese elmondta: a módszert dr. Pető András dolgozta ki, melynek lényege, hogy az idegrendszer a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal, új kapcsolatok kiépülésének lehetőségével, és ezek a tanulási-tanítási folyamat megfelelő vezérlésével mozgósíthatók. Ezért nevezte el módszerét "konduktívnak", amely latin eredetű kifejezés, jelentése: rávezetés.
A fejlesztésben segítő szakember, a konduktor, kompetenciái révén képessé teszi a mozgásukban akadályozottakat az önálló életvitelre és a társadalmi integrációra.
Hozzászólások